המולטיטסקינג לכתוב נכון

לכתוב נכון

השינויים בתקופה האחרונה אילצה הרבה עסקים לאמץ עוד מטלה שאפשר לצמצם בה בכוח אדם, כתיבה הפכה לאחד מהם וזה לא תמיד לטובתם.
רז לוי | 27.01.2021 259

כולם רוצים לכתוב,כולם כותבים. לא כולם קוראים.
לתוכן פנים רבות הכתיבה אחת מהן. כדי שכתיבה שיווקית תהיה אפקטיבית חדה ותבליט אותנו בתוך אוקיינוס שלם עם הצעות מכל מקום. חשוב לדעת שזה לא בא ביום אחד ולא ביומיים. גם לאלה ששוחים בעמוקים, בתקופה האחרונה נראה שהרבה עשו שיפטינג והפכו מרצון או בעל כורחם לכותבים במדיה לצורכי שיווק.




העניין שהרשת רוויה בשפע של תוכן ולאנשים אין זמן לקרוא את הכל. רוב הפוסטים נבלעים ואלה שלא, מקדישים להם כמה שניות במקרה הטוב ועוברים לפוסט הבא.
יש יגידו שהפוסט האידיאלי כתוב ממשפטים קצרים כשהמסר נמצא בפנים ומועבר בצורה ברורה, ואם כבר יוצא לכם לכתוב פוסט שבאיזה שלב ממשיך לצמד המילים המשך לקרוא כדאי שהוא יהיה על איך עשיתם תמיליון הראשון בליווי מפורט לקוראים איך לעשות גם. אחרת אין טעם.

על שלושה קוראים דיברה הפלטפורמה
בתקופה שאף אדם כמעט לא חף מעונת החלת''ים והקיצוצים, שאיכשהו הכל נשאר כי אפשר. ראינו שכל אחד יכול לעשות טיפה יותר בלמקסם יכולות, מה שהביא הרבה משרדי פרסום לשנות הגדרות תפקיד ולהתפקד לצו הקורונה. יזמים, בעלי עסקים ועצמאיים החלו להירתם  ושלפו את כישרון הכתיבה מהמגירה כדי לשווק את עצמם במדיה.
יש הבדל בין כתיבת פוסטים בשביל הכיף לעמוד הפרטי לבין כתיבה שיווקית בעלת ערך, רצוי למי שכותב לעצמו את התוכן לוודא שזה  נעשה כמו שצריך. כמו ההבנה שלשיר בין חברים זה כיף, לא כמקצוע אם אתה לא זמר.

כתיבה היא סוג של אמנות, ובאמנות כמו באמנות היא סובייקטיבית ולא תמיד היא תיגע שווה בכולם, אבל ליצירה יש מקום וכל אחד יכול לבטא את עצמו.
מחקרים פסיכולגיים מראים שאם נתקלתם בתוכן שלא התחברתם אבל ראיתם שהיה סביבו  עניין, אתם תחפשו לאהוב אותו כדי להרגיש חלק מזה, אחרת תרגישו שפספתם משהו שהרוב כבר הסכים עליו. אין מחקר כזה אבל האמנתם וזה מכשיר את הטענה
.
אלו שהכתיבה זורמת פחות טבעי בשבילם ולשחק עם האותיות דורש קצת יותר מאמץ, ימצאו את הדרך להנגיש את הכתיבה ולהוסיף ערך מוסף בעזרת השקעה וזמן למידה ממושך.
כדי לקבל דעה אמיתית ממליץ בשביל ההתחלה, להתייעץ דווקא עם אנשים ממעגל פחות קרוב שלא חוששים להגיד את דעתם הכנה. בסוף זה נטו לטובת שיפור הנראות שלכם הלאה

האותנטיות  עשתה אותי עשירה " אופרה"
אז איך מצליחים להשאיר קורא ליותר משתי שורות ולגרום לו להזדהות עם הכתיבה שלכם.
היכרות מעמיקה עם קהל העוקבים זה מאסט, כנ''ל לשמור על שפה שמדברת אתכם ואת המוצר. תלמדו מה הצרכים שלהם ותדברו עליהם. תגרמו להם לחכות לפוסט הבא כמו שמחכים לעיתון בוקר.
תכתבו כאילו אתם בשיחת סלון ודיברתם עכשיו לחברים שלכם, תחסכו מילים גבוהות שאתם לא משתמשים ביומיום. אנשים למדו לזהות אותנטיות. תנו להם קרדיט.
אל תתיימרו להיות הגורו הבלעדי בשטח. אין בלעדיות לאף אחד וזיכרו שיש לכם מתחרים. תשקיעו בלייצר ולקדם את היחודיות שיש לכם ואין אותה למתחרה.
תקראו בקול את מה שכתבתם, זה מוכח וזה עובד.
שתפו את האוהדים שלכם, תשאלו שאלות ותערבו אותם, תניעו אותם לשתף כדי שירגישו חלק. וכדי שלכם יהיו יותר תכנים אמייתים להישען עליהם אח''כ
הישארו בפוקוס. יש לכם רעיון לפוסט שמקדם שירות או מוצר חדש. תעבו סביבו את התוכן ואל תקפצו לנושאים אחרים, גם אם תחזרו אליהם אחכ. לא בטוח שהקוראים ישארו.
קבלות זה תמיד טוב, יצא מכם לקוח מרוצה? תשמשו בזה.


אל תהססו לשאול וללמוד. אף אחד לא נולד עם אייפון ביד. חשוב להישאר מעודכנים ביחס למה שאתם מוכרים, פוסט עירום זה פוסט לא מעניין, העין קונה קודם. כל מי שהיה בבופה יודע . תוסיפו תמונה שמדברת את הטקסט יש אינספור אופציות.

 

ספקים שהוזכרו בכתבה

עקבו אחרינו

הרשמו לניוזלטר ותהנו מהטבות ותוכן איכותי